Zo omschrijft een van mijn schildermaatjes wat ik doe:

'Margon (1966) houdt van het experiment. Dit komt terug in haar werken met soms prachtig zwoegende ondergronden. Pas nadat het doek bedolven is onder de verf en de vorm naar haar hand is gezet, komt de volgende laag. Vaak ontstaat dan gebruik makend van een paar prominente kleuren vlot een beeld waar de ondergrond nog lang in doorschijnt. Margon zoekt naar verschuiving van grenzen, waarbij ze steeds iets nieuws probeert.'

Ik heb jarenlang les gehad van diverse kunstenaars en ben aangesloten bij de schilders van atelier Chroom, een klein kunstgezelschap uit Amersfoort, die elkaar inspireren en in artistiek opzicht op allerlei gebieden samenwerken. 

Naast schilderijen maak ik ook objecten van glas, zowel in een 'heet' glasatelier, door vloeibaar glas te gieten in een zandvorm als in het eigen atelier waar 'koud' glas wordt gesmolten in een oven. Nieuwe experimenten in helder stoer materiaal wat zijn eigen weg zoekt.

Kijk naar gesprekken in glas, waar meningen, gedachten, overwegingen en uitdrukkingen in karikaturen worden gevangen in glas. Het medium verhoogt de boodschap: vloeibaar wanneer heet opgediend, bevriezen vooringenomen standpunten zodra het glas afkoelt en zijn uiteindelijke vorm aanneemt. Koper & gebrande omber kleurt met pure materialen. Puur en transparant zoals je gesprekken zou willen zien. Ingehouden en ingetogen zoals communicatie kan plaatsvinden maar ook met de kracht om het gezegde er te laten zijn. Gevangen in hardheid en toch breekbaar vanuit een ander perspectief.